The Washington Post

От Уикипедия, свободната енциклопедия
Отидете на навигация Отидете на търсене

Вашингтон пост
Изображение на лого
Харолд Хилтън печели САЩ през 1911 г. Аматьор - The Washington Post.jpg
Оригинален
заглавие
The Washington Post
Тип Всекидневник
Форматиране A2
Собственик The Post Company За предприятието Washington (Eng.) [1]
Издател Фред Райън [d]
Страна
Редактор Маркъс Брокли
Персонални кореспонденти 740 [2]
Основан 1877 г. [1]
Политическа принадлежност лявоцентризъм[7]
език Английски
Периодичност 1 ден[6][8][9]
Главен офис 1150 15th Street, NW, Вашингтон , окръг Колумбия 20071, САЩ
Циркулация 545 345 дневно
764 666 в неделя [3]
ISSN 0190-8286 и 2641-9599
награди

Награда Джордж Полк ( 2015 )

Награда Джордж Полк ( 2017 )

Награда Пулицър за обществени услуги ( 1973 г. )

Награда Пулицър за обществени услуги ( 1999 )

Награда Пулицър за обществена услуга ( 2000 г. )

Награда Пулицър за обществена услуга ( 2008 г. )

Награда Пулицър за обществени услуги ( 2014 )

Награда Пулицър за отлични постижения ( 2020 )

Награда Пулицър за национален дискурс ( 2018 )

Награда Пулицър за национален дискурс ( 2016 )

Награда Пулицър за национален дискурс ( 2002 г. )

Награда Пулицър за изключително сензационно представяне ( 2008 )

уеб сайт washingtonpost.com
Лого на Wikimedia Commons Медийни файлове в Wikimedia Commons

The Washington Post [1] ( английски The Washington Post се превежда като „Вашингтон пост“) е американски ежедневник. Публикувано в град Вашингтон . Най-големият вестник в столицата на Съединените американски щати, е и един от най-старите и влиятелни [1] . Съдържа актуални новини, репортажи по национални и международни теми, есета и коментари. Слоганът на вестника „Демокрацията умира в мрака“ започна да се появява в основното му заглавие през 2017 г. [10] . Вестникът спечели 47 награди Пулицър, включително шест отделни награди през 2008 г., само New York Times през 2002 г. успя да получи повече награди за една година - седем награди [11] .

История

Основателен и ранен период

Вестникът е основан през 1877 г. Стилсън Хътчинс (англ.) ... Започва да се публикува на 6 декември 1877 г. с тираж от 10 хиляди екземпляра. Вестникът имаше четири страници и струваше три цента. През 1880 г. тя добавя неделно издание, превръщайки се в първия 7 дни в седмицата вестник на града. Джоузеф Пулицър пише за Post, докато временно живее във Вашингтон.

През 1899 г. , в разгара на Испано-американската война, вестникът публикува класическа илюстрация на Клифърд Бериман ( англ. Clifford K. The Berryman) « The Remember the Maine You», която се превърна в сплотителен вик за американските моряци по време на война. През същата година Хътчинс продава вестника на Франк Хътън, републикански министър от кабинета, и Берия Уилкинс, бивш конгресмен от демократите. През 1893 г. Хътън и Уилкинс преместват пощата в нова сграда до Националния театър. След смъртта на Уилкинс през 1903 г. синовете му Джон и Робърт ръководят Washington Post в продължение на две години.

През 1905 г. вестникът е купен от Джон Р. Маклийн, собственик на Cincinnati Enquirer. Под негово ръководство изданието увеличава приходите си, както и обема на рекламата, но губи доверието си сред четящата публика поради ангажимента на Маклийн към Демократическата партия на САЩ. През 1916 г. Джон Р. Маклийн умира и неговият син Едуард става собственик на вестника. Но той не оправда доверието на баща си. При него вестникът фалира.

Период на Майер - Греъм

На 1 юни 1933 г. вестникът е продаден на специален търг на калифорнийския финансист Юджийн Майер, който възстановява репутацията на вестника. Неопитът на Майер в издателския бизнес първоначално му струваше много пари, но след известно време вестникът придоби популярност и започна да носи огромни печалби. С течение на времето към вестника се добавят и други публикации, включително списание Newsweek, радио WTOP, телевизионен канал във Флорида и е купен единственият конкурент на вестника във Вашингтон, Washington Times-Herald. Така се ражда медийната империя на Юджийн Майер.

През 1946 г. президентът на САЩ Хари Труман направи Майер първият президент на Световната банка . Този пост обаче не интересува бизнесмена и когато задачата му за организиране на работата на банката беше изпълнена, Майер се върна на мястото на председателя на борда на директорите на Washington Post.

През 1947 г. е основана Washington Post, като Филип Л. Греъм, съпругът на дъщерята на Майер Катрин Греъм , става неин президент.

През 1954 г. вестникът укрепва позициите си чрез сливане с конкурентното издание The Washington Times-Herald.

Греъм заема позицията на главен изпълнителен директор до смъртта си през 1963 г., след което Катрин Греъм става президент на компанията. При нея Washington Post продължава да развива доминацията си в света на масовите медии [1] , компанията придобива акции на ABC в Маями, както и на WFSB-TV в Кънектикът.

През 1971 г. Washington Post започва да продава акциите си на Нюйоркската фондова борса . През същата година вестникът става известен с участието си в публикуването на секретни документи на Пентагона [1] . През 2018 г. режисьорът Стивън Спилбърг направи филма " Тайното досие " за този скандал.

През 1972 г. вестникът играе ключова роля в скандала Уотъргейт [1], който завършва с оставката на президента Ричард Никсън . Журналистите Боб Удуърд и Карл Бърнстейн публикуваха поредица от материали за група хакери, за които се твърди, че са свързани с администрацията на Никсън, проникнали в централата на кандидата за президент на демократите Джордж Макгавърн в столичния хотел Уотъргейт. Крекерите се опитаха да инсталират подслушващи устройства.

През 1973 г. Катрин Греъм е избрана за председател на борда на директорите и главен изпълнителен директор на Washington Post. През 1976 г. синът й Доналд Греъм е назначен за вицепрезидент и главен изпълнителен директор на вестника, а през 1979 г. става собственик на Washington Post. През ноември 1983 г. националният седмичник Washington Post започва да излиза в Съединените щати. През 1991 г. Доналд Греъм е назначен за главен изпълнителен директор на Washington Post, като запазва поста на издателя на вестника. През 1993 г. Доналд Греъм става председател на Washington Post, докато остава главен изпълнителен директор и издател на Washington Post. Катрин Греъм стана председател на изпълнителния комитет на Washington Post. През юни 1996 г. Washington Post стартира своя официален уебсайт washingtonpost.com. През 2000 г. собственик на вестника става Boisfeuillet Jones, Jr., а Доналд Греъм заема поста председател на Washington Post. До 2002 г. издава, заедно с Ню Йорк Таймс , вестник International Herald Tribune [1] . От 2003 г. европейската версия на Wall Street Journal започва да публикува материали от Washington Post [1] .

Периодът на Джеф Безос

През август 2013 г. вестникът е придобит от Джефри Безос за 250 милиона долара [12] . Заедно с Washington Post, Безос купува различни други печатни медии: The Express, The Gazette Newspapers, Southern Maryland Newspapers, Fairfax County Times, El Tiempo Latino и Greater Washington Publishing. Причината за продажбата беше лошото финансово състояние на подразделението за печатни медии на Washington Post Co. През 2002 г. печатните медии донесоха на компанията над 100 милиона долара печалба, докато в края на 2012 г. оперативната загуба на дивизията възлиза на 54 милиона долара, а приходите през последните 10 години са намалели с повече от 30%. Новият собственик на вестника обяви предстоящите промени, като в същото време обеща, че няма да се меси в работата на вестника толкова активно, колкото управлява своя интернет бизнес.

Към май 2013 г. средният седмичен тираж на Washington Post е 474 767. (през 2005 г. общият тираж на изданието е 752 хил. екземпляра, а тиражът на неделното издание е 1001 хил. екземпляра [1] ), което го прави седмият по тираж вестник в страната, след USA Today , Wall Street Journal , " Ню Йорк Таймс ".

Най-известният епизод в богатата история на вестника беше публикацията, която предизвика Уотъргейт [1] – един от най-големите политически скандали в историята на САЩ. По този начин репортерите на вестниците Боб Удуърд и Карл Бърнстейн изиграха важна роля в оставката на президента Ричард Никсън . Въз основа на тези събития е заснет филмът " Всички мъже на президента " с Робърт Редфорд и Дъстин Хофман като Удуърд и Бърнстийн.

През 1980 г. вестникът публикува драматичен разказ, наречен „Светът на Джими“, описващ живота на осемгодишен пристрастен към хероин във Вашингтон, за когото репортерката Джанет Кук печели признание и награда „Пулицър“. Последващо разследване обаче разкри, че историята е измислица. Наградата Пулицър беше върната.

Публикувайте журналисти са получили 47 Пулицър , 6 от тях през 2008 г., 18 Ниман Стипендии и 368 от Белия дом награди фотографи асоциация. [13]

Състояние на техниката

Вестникът се нарежда сред водещите всекидневници в Съединените щати, заедно с New York Times , известен с международните си репортажи, Wall Street Journal , който е специализиран в икономически публикации, и Los Angeles Times . Washington Post, от своя страна, се утвърди като репортаж за политически събития в Белия дом , Конгреса и други клонове на американското федерално правителство . Вестникът е един от малкото американски вестници с чуждестранни офиси, разположени в Багдад, Богота, Кайро, Хонконг, Исламабад, Йерусалим, Кабул, Лондон, Мексико Сити, Москва, Найроби, Ню Делхи, Париж, Шанхай, Техеран и Токио. През ноември 2009 г. Washington Post обяви закриването на регионалните си офиси в САЩ в Чикаго, Лос Анджелис и Ню Йорк. Вестникът има регионални клонове в Мериленд (Анаполис, окръг Монтгомъри, окръг Принс Джордж, Южна Мериленд) и Вирджиния.

От понеделник до петък, както и събота, изданията на вестниците включват следните рубрики:

  • Основна секция: първа страница, национални и международни новини, бизнес, политика, редакционни статии и мнения
  • Раздел, съдържащ местни новини
  • Раздел за стил, съдържащ публикации за поп култура, политика, визуални и сценични изкуства, филми, мода и клюки, както и съвети за авторски права и комикси
  • Спортна секция
  • Рекламен раздел

Неделните издания до голяма степен включват същите секции като от понеделник до петък, както и авторско мнение, изкуство, пътувания, комикси, телевизионна програма и списание The Washington Post. Неделният формат е малко по-различен от ежедневния: излиза в таблоиден формат и съдържа повече развлекателни материали.

Допълнителни седмични секции се появяват през делничните дни: Здраве и наука във вторник, готвене в сряда, съвети за грижа за дома и градината в четвъртък и през уикенда и местни събития в петък.

The Post Media Group Washington You ( англ. Of The Washington You the Post Writers Group е ) - синдикатът на печата, който обединява анализатори, карикатуристи, карикатуристи и колумнисти. Услугата, управлявана от Washington Post, предоставя информационни услуги на вестници и списания по целия свят. Създаден през 1973г. Структурата на медийната група включва: Юджийн Робинсън ( Eng. Eugene Robinson ), Чарлз Краутхамър , Катлийн Паркър ( Engl. Kathleen Parker ), Юджийн Дион ( Eng. The EJ Dionne ), Джордж Уил ( Eng. George by Will ) и Рут Маркъс .

Политическа позиция

От 60-те до 80-те години на миналия век вестникът често критикува политиката на американското ръководство от лява позиция, за което консерваторите го наричат ​​„ Истината за Потомак “, а директорът на ФБР Едгар Хувър го сравнява с Daily Worker . Освен това в редакционната си политика се доближава до позициите на Демократическата партия на САЩ [1] . През 21-ви век тя се премести в по- дясна позиция; например, той съдържаше 27 редакционни статии, подкрепящи намерението на Джордж У. Буш да започне войната в Ирак.

Отзиви и критики

Според журналиста на вестник „ Комерсант “ Евгений Жирнов „един от ветераните на службата за активни събития каза на кореспондента Комерсант, че въпреки всичките си усилия не успяха да публикуват материалите си само в едно издание – The Washington Post” [14] .

На 7 юли 2018 г. президентът на САЩ Доналд Тръмп заяви в Twitter [15], че вестници като The New York Times и The Washington Post са обречени да напуснат медийния пазар поради тенденцията си да създават фалшиви новини [16] . Според него и двата вестника не са нищо повече от средство за пропаганда в услуга на Amazon [17] и в тази връзка той призова Twitter като част от общата политика за затваряне на фалшиви акаунти да се отървете от тези медийни акаунти [18] .

През септември 2018 г. The Washington Post беше осъден за разпространение на измислени новини срещу президента Тръмп. Един от тези фалшификати е съобщението, че администрацията на Тръмп твърди, че систематично отказва да издава паспорти на испаноговорящи имигранти, обвинявайки ги, че използват фалшиви актове за раждане. След реакцията на Държавния департамент, вестникът трябваше да редактира тази публикация няколко пъти и да публикува дълга редакционна бележка, обясняваща всички промени [19] [20] .

През 2018 г. вестникът спечели наградата Пулицър за „неизчерпаем репортаж от обществен интерес, който значително допринесе за разбирането на руската намеса в президентските избори през 2016 г. и връзката й с кампанията на Тръмп, преходната група на избрания президент и бъдещата му администрация "

Март

(аудио)
The Washington Post
Марш от оркестъра на морската пехота на САЩ
Помощ за възпроизвеждане
  • През 1889 г. американският композитор Джон Филип Соуза, поръчан от новите собственици на вестника, написва марш на The Washington You the Post ( англ. ), за церемонията по награждаването на конкурсните есета и рекламната кампания на вестниците при новите собственици.

Вижте също

Бележки (редактиране)

  1. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Макеенко, 2006 , стр. 675.
  2. Свържете се с репортери, колумнисти и блогъри на The Washington Post , The Washington Post . Архивирано на 24 юли 2011 г.
  3. най-добрите медии: вестници, блогове, потребителски и списания „Списък със социални мрежи“ (англ.) ... burrellesluce.com (февруари 2011 г.). Изтеглено на 24 юли 2011 г. Архивирано на 14 февруари 2012 г.
  4. http://www.usnpl.com/addr/aaddressresult.php?id=580
  5. The Washington Post. // WorldCat (множествено число) - ISSN 0190-8286
  6. 1 2 The Washington Post. - 1836г.
  7. https://mediabiasfactcheck.com/washington-post/
  8. The Washington Post. - 1800 г.
  9. CiNii
  10. Пол Фархи (24 февруари 2017 г.), „Новият слоган на The Washington Post се оказва стара поговорка“ , The Washington Post
  11. Кърц, Хауърд . The Post печели 6 награди Пулицър , The Washington Post (8 април 2008 г.). Дата на лечение 8 август 2008 г.
  12. Иван Осипов. Эксперимент Безоса: зачем глава Amazon выложил $250 млн за The Washington Post . Forbes . forbes.ru (6 августа 2013). Дата обращения: 14 августа 2013. Архивировано 16 августа 2013 года.
  13. Kurtz, Howard . The Post Wins 6 Pulitzer Prizes , The Washington Post (April 8, 2008). Архивировано 4 ноября 2012 года. Дата обращения 8 августа 2008.
  14. Жирнов Е. Дезинформбюро // Газета « Коммерсантъ » № 2 от 13.01.2003, стр. 7
  15. Оригинальный твит Дональда Трампа от 7 июля 2018 года
  16. Trump predicts 'New York Times' and 'Washington Post' will be «out of businees in 7 years»
  17. Trump predicts NYT, WaPo will go out of business in 7 years
  18. 'They will both be out of business in 7 years!': Trump wants Twitter to remove New York Times and Washington Post as site cracks down on fake accounts
  19. Washington Post Caught Red Handed Peddling Anti-Trump Fake News
  20. Bombshell Washington Post Story On Trump Passport Crackdown Withheld, Distorted Key Facts

Литература

Ссылки